خانه
کسب و کارهای کوچک پر سود

کسب و کارهای کوچک پر سود

19
نفر این مقاله را پسندیدند.
کسب و کارهای کوچک

با کسب و کارهای کوچک پر سود تا چه حد آشنایی دارید؟

این روزها درآمدزایی و پول درآوردن تبدیل به یکی از تجربه‌های جذاب زندگی روزمره افراد شده است؛ زیرا تنوع کسب و کارهای کوچک بسیار گسترده شده و همه افراد به سمت مستقل شدن می‌روند. از سوی دیگر کسب و کارهای خانگی پر سود هم به کمک مردم آمده و آنها می‌توانند با یک سرمایه کم کار خود را شروع کرده و به سرمایه کلانی دست پیدا کنند.

به همین دلیل هم کسب و کارهای پر بازده آینده با کسب و کارهای کوچک سنتی متفاوت خواهند بود و بررسی آنها کمک می‌کند تا آینده نگری بیشتری در ارتباط با کسب و کاری که می‌خواهید به آن وارد شوید؛ به دست بیاورید.پس اگر شما هم می‌خواهید که به سراغ کسب و کارهای کوچک پر سود خانگی بروید؛ با ایده‌های داده‌کاو در ادامه این مقاله همراه ما شوید.

کسب و کارهای کوچک پر سود

مزایا و معایب کسب و کارهای کوچک پر سود

زمانی که شما نسبت به مزایا و معایب کسب و کارهای کوچک آشنایی داشته باشید؛ بهتر می‌توانید پیش از آغاز آنها در ارتباط با ورود به آنها تصمیم گیری کنید.

  • مزایا

– خودتان رئیس خودتان هستید.

– آزادی عملتان نسبت به یک کارمند بیشتر است.

– امکان برنامه ‌ریزی زمانی کار در اختیار شما خواهد بود.

– در کسب و کارهای کوچک پرسود در عین کوچک بودن کسب و کار، سود زیادی نصیب کارآفرین‌ها می شود.

– امکان رشد وجود دارد.

– هر پیروزی احساس شادی زیادی در انسان ایجاد می‌کند.

– تلاش کردن برای موفقیت شخصی و لذت رسیدن به ‌مراتب بالاتر.

– هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه و قابل کنترل است.

– نیازی به استخدام کارمندان زیاد نخواهید داشت.

– مدیریت و برنامه ‌ریزی برای کار آسانتر است.

  • معایب

– اگر کار نکنید؛ پولی هم نخواهید داشت. درواقع این کسب و کارها به نسبت زمانی که برای آن‌ها صرف می‌شود، درآمدزایی خواهند داشت.

– درآمد شما از ابتدا قابل پیشبینی و تضمین نیست.

– شکست‌های مقطعی می‌توانند بسیار دردناک باشند.

– امکان ورشکستگی نیز وجود دارد.

– از بیمه و مزایا خبری نخواهد بود.

– هیچ زمانی برای استراحت پیدا نخواهید کرد.

3

دسته بندی کسب و کارهای کوچک پر سود

در یک نگاه کلی می‌توان کسب و کارهای کوچک پر سود را به دسته بندی زیر تقسیم کرد :

– کسب و کارهای خدماتی

– کسب و کارهای واسطه‌گری

– کسب و کارهای کامپیوتری

– کسب و کارهای فناوری و اطلاعات

– کسب و کارهای تولیدی

– کسب و کارهای خانگی

– کسب و کارهای روستایی

– کسب و کارهای مالی و سرمایه‌گذاری

– کسب و کارهای وابسته به موبایل

– کسب و کارهای دانشگاهی

در تقسیم بندی دیگر می‌توان به تنوع و جزئیات بیشتر این کسب و کارهای کوچک پرسود پرداخت :

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تبدیل به یک بستر برای راه ‌اندازی کسب و کارهای کوچک پر سود و کسب درآمد به روش‌های مختلف شده است. فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند از طریق معامله‌گری، استکینگ، هودل کردن، انجام بازی، فعالیت در متاورس، خرید و فروش NFT و بسیاری از موارد دیگر در این بازار به درآمدهای زیادی دست پیدا کنند.

پیش نیاز فعالیت در این بازار، اینترنت پرسرعت، کیف پول و البته گوشی موبایل و یا سیستم کامپیوتری و داشتن سواد کافی در این زمینه است. پلتفرم‌های واسط در این بازار صرافی‌های مخصوص ارز دیجیتال هستند که هم ایرانی بوده و هم خارجی هستند. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که در صورتی که قصد فعالیت در یک صرافی خارجی را داشته باشید به یک VPN یا VPS با IP ثابت نیز نیاز دارید؛ زیرا به دلیل تحریم‌های موجود باید با هویت غیر ایرانی در این بازار حضور داشته باشید و فعالیت کنید.

کسب و کارهای کوچک پر بازده

طراحی و پشتیبانی سایت

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پر سود طراحی و پشتیبانی سایت است. این کار درآمد خوبی دارد و شما می‌توانید تنها با استفاده از یک لپ تاپ و اینترنت پر سرعت و مقداری انگیزه و استعداد کار خودتان را شروع کنید. توجه داشته باشید که این کار نیازمند تخصص و علاقه شما بوده و شما باید همیشه در حال یادگیری و مطالعه الگوریتم‌ها و به روز کردن آنها باشید تا آن که بتوانید عملکرد خود را با گذشت زمان بهتر کنید. شما حتی می‌توانید این کار را در منزل و به صورت پروژه‌ای و فریلنسری انجام دهید و پس از مطرح شدن و رضایت از کار شما، کار خود را به شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ متعددی گسترش دهید.

کسب و کارهای کوچک پر بازده

ترجمه

ترجمه یکی از کسب و کارهایی است که این روزها هم آقایان و هم خانم‌ها در آن حضور دارند. پس اگر زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، ترکی، فرانسوی، چینی و … را به خوبی بلد هستید، می‌توانید به عنوان مترجم کار خود را شروع کنید. شما می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید و به ترجمه متون، فیلم، کتاب، pdf، ویدئوهای کوتاه و … بپردازید. در صورتی که بخواهید خارج از منزل هم کار کنید، می‌توانید در شرکت‌های مختلف یا حتی سفارت کار ترجمه را آغاز کنید.

کسب و کارهای کوچک

کترینگ خانگی

اگر شما هم دستی در آشپزی و شیرینی و کیک پزی دارید و چنانچه به دنبال موقعیتی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم هستید به راحتی می‌توانید با این مهارت خود، به پول برسید. درواقع شروع کار استفاده از مهارت شما با درآمد کمی همراه است و با هر میزان سرمایه‌ای که دارید می‌توانید کارتان را شروع کنید. پس از گذشت مدت زمانی و به مرور که بیشتر شناخته شدید؛ می‌توانید مشتریان بیشتری پیدا کرده و امکانات بیشتری را نیز تدارک ببینید. این را دقت داشته باشید که در هر مرحله‌ای از کارتان هستید باید به اندازه توانایی خودتان سفارش قبول کنید. اغلب افرادی که در این حرفه هستند برای رسیدن به سودهای بالاتر از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند و یا آن که در بازارچه‌های محلی اجناس خود را به فروش می‌رسانند تا بتوانند مهارت خود را در این نوع از کسب و کارهای کوچک پر سود نشان دهند.

Untitled design

داشبورد برنامه ریزی کسب و کار

با داشبورد بیزینس پلن داده کاو می‌توانید کسب و کار خود را به راحتی مدیریت نمایید .
داشبورد مدیریتی​ داده کاو

دستیار مجازی کسب و کارهای دیگر

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پر سود خانگی ارائه خدمات دستیار مجازی است. تمام افراد و سازمان‌ها از شرکت‌های بزرگ تا شرکت‌های کوچک نیازمند مدیریت روزمره کارهای خود هستند. بنابراین شما با ورود به این کار و در صورت داشتن مهارت‌های سازمانی به این شرکت‌ها کمک کنید. به این صورت  برای زمان و تلاشی که برای پاسخ به ایمیل‌ها، برنامه‌ریزی جلسات و انجام سایر وظایف اداری صرف می‌کنید، حقوق دریافت خواهید کرد.

9

نمونه بیزینس پلن آماده رایگان

اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود یک طرح کسب و کار آماده کنید، می‌توانید از نمونه بیزینس پلن تکمیل شده داده کاو استفاده کنید. 

داشبورد مدیریتی​ داده کاو

ویراستاری ادبی یا علمی

از دیگر مشاغلی که هم می‌تواند برای آقایان پر سود باشد و هم برای خانم‌ها شغل ویراستاری است. این کار نیاز به سرمایه و ابزار خاصی هم ندارد و تنها داشتن علم کافی و صرف زمان شما را به درآمدزایی خواهد رساند. دو نوع از ویرایش‌های معمول، ویراستاری ادبی و علمی است.

از جمله پلتفرم هایی که می توانید برای پیداکردن آگهی های استخدام اینگونه مشاغل به آنجا مراجعه نمایید ، جاب ویژن و جاب اینجا می باشند .

6

پرورش گل‌های زینتی و گیاهان دارویی

این روزها مردم علاقه زیادی به گل‌ها و گیاهان و نگهداری آنها در خانه و یا گلخانه دارند. همچنین یکی از کسب و کارهای کوچک پر سود نیز در این حوزه است. با توجه به این که زندگی آپارتمانی و ساختمان‌های بلند مانع از داشتن یک حیاط پر از گل و گیاه شده است؛ مردم آنها را در داخل منزل پرورش می‌دهند. پس کار در این زمینه نه تنها می‌تواند برای شما لذت بخش باشد بلکه می‌تواند به دلیل استقبال زیاد مردم از آن درآمدزایی زیادی داشته باشد.

کسب و کارهای کوچک

تبلیغات

اگر شما هر رسانه‌ای را روشن کنید با هجوم انواع و اقسام تبلیغات روبرو خواهید شد. تبلیغات تلویزیونی، مجازی و غیره. پس تاثیر تبلیغات را نباید دست کم گرفت. به دلیل شرایط حال حاضر دنیا بیشتر کسب و کارها به سمت مجازی شدن رفته‌اند. کسب و کارهای مجازی برای پیشرفت و دستیابی به سود بیشتر احتیاج به تبلیغات دارند. با توجه به این موضوع بهتر است تلاش کنید تا با ابزارهای تبلیغات بیشتر آشنا شوید و توانایی خود را در این زمینه هر روز گسترش دهید.
راه اندازی و مدیریت کمپین های یکتانت ،  ابزارهای گوگل  ، …از مهم ترین آموزش هایی
می باشند ، که برای شروع باید یادگیری آن ها را فرا بگیرید . 

10

ماشین غذا

این روزها جنبش ماشین غذا در سراسر دنیا به سرعت در حال پیشرفت است. با توجه به این که اجاره بها در شهرهای بزرگ بسیار بالا رفته است و دستیابی به مشتریان زیاد به خصوص در مرکز شهرها سخت شده است؛ مردم از این ایده استقبال زیادی کرده‌اند. ماشین‌هایی که غذای می‌فروشند؛ ایده‌ای عالی برای کسب درآمد هستند. شما با ماشین خود می‌توانید به هر نقطه شلوغ شهرتان، بازارهای محلی، میادین اصلی شهر و هر جایی که احتمال این وجود دارد که بتوانید مشتریان خود را جذب کنید، بروید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

این کسب و کار به دلیل مخارج کمتر راه اندازی و تطبیق‌ پذیری جغرافیایی بیشتر کمک می‌کند تا تجارتی پر رونق را تجربه کنید. البته باید دقت داشته باشید که ماشین‌های غذا نیاز به احکام و مجوزهای خاصی دارند که برای پیگیری آنها باید به سازمان‌های مربوط به آنها مانند شهرداری و بهداشت مراجعه کنید.

foodmachine
مشاوره رایگان راه اندازی کسب وکار

نیاز به راهنمایی دارید

طراحی لباس

طراحی لباس کسب و کاری است که همیشه بازاری برای آن وجود دارد و در صورتی که در ابتدا بتوانید موفق شوید به سودهای کلانی دست پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید در منزل خود و با کمترین سرمایه و با یادگیری آموزش‌ها و خلاقیت در آنها و استفاده از تکنیک‌ها طراحی اقدام به طراحی لباس کنید. پس از تامین سرمایه مورد نیاز می‌توانید یک کارگاه کوچک در خانه خود راه اندازی کنید و در کنار طراحی لباس حتی به کار تولید هم اقدام کنید.

12

خدمات مشاوره‌ی داده ‌کاو

با خدمات مشاوره‌ی داده کاو می‌توانید کسب و کار خود را به راحتی با رشدی چشمگیر مواجه کنید. در خدمات مشاوره کسب و کار داده کاو:

بیزینس پلان چیست ؟

آیا می‌دانید که برای موفقیت در بازار رقابتی امروز، نیاز به یک بیزینس پلان جامع و حرفه‌ای دارید؟

تدوین بیزینس پلن در زمان راه اندازی کسب و کار

مشاور املاک

مشاوران املاک نیاز به آموزش‌های خاصی ندارند و تنها این موضوع که روابط عمومی بالایی داشته باشید؛ می‌تواند به شما کمک کند تا با افراد مختلف برای معرفی و فروش خانه در ارتباط باشید. برای راه اندازی یک مرکز مشاور املاک هم باید مجوزهای قانونی مورد نیاز آن را دریافت کنید.

13

فروش هنر شخصی

هر آدمی یک استعداد و هنر مخصوص به خود را دارد؛ یک نفر می‌تواند خوب نقاشی بکشد؛ یک نفر می‌تواند مجسمه سازی کند؛ یک نفر می‌تواند زیورآلات درست کند و غیره. بنابراین اگر مهارت خاصی دارید؛ می‌توانید آن را تبدیل به یک منبع درآمد کنید. کشیدن تابلو نقاشی، شمع ‌سازی، ساخت زیورآلات، کیف‌ پول، کیف دستی و … هنرهایی است که می‌تواند برای شما بسیار سودده باشد.

شما می‌توانید هنر خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف معرفی کرده و به فروش برسانید. یا آن که می‌توانید از سایت‌های مختلف صنایع دستی کمک بگیرید که به شما در فروش صنایع دستی‌تان کمک می‌کنند. حتی می‌توانید برای خودتان یک پیج شخصی راه اندازی کنید و خودتان به شخصه محصولات خودتان را بفروشید. با یاد گرفتن الگوریتم‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و بازاریابی در آنها می‌توانید عملکرد بهتری را داشته باشید. 

آموزش هنرهای شخصی از متداولترین روش های راه اندازی کسب و کارهای کوچک پر سود هستند. 

کسب و کارهای کوچک

تدوین ویدئو

با توجه به این که این روزها کسب و کارهای مختلفی در حال رشد و توسعه هستند؛ بنابر این برای معرفی بهتر و بیشتر خود نیاز به محتواهای خاص ویدئویی دارند. شما می‌توانید با یادگیری مهارت‌های مربوط به این حرفه کسب درآمد کنید. یک تدوینگر ویدئو با یادگیری مهارت‌ها به صورت حضوری یا آنلاین می‌تواند با گذشت زمان به درآمد مناسبی دست پیدا کند. 

شما می‌توانید هنر خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف معرفی کرده و به فروش برسانید. یا آن که می‌توانید از سایت‌های مختلف صنایع دستی کمک بگیرید که به شما در فروش صنایع دستی‌تان کمک می‌کنند. حتی می‌توانید برای خودتان یک پیج شخصی راه اندازی کنید و خودتان به شخصه محصولات خودتان را بفروشید. با یاد گرفتن الگوریتم‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و بازاریابی در آن ها می‌توانید عملکرد بهتری را داشته باشید.

15

کلاس آشپزی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در زمره کسب و کارهای کوچک پر سود به شمار می‌رود؛ کلاس آشپزی است. اگر شما هم به پخت غذاهای خوشمزه و خلاقانه علاقمند هستید؛ یکی از راه‌های کسب درآمد آموزش آن ها است. شما می‌توانید این کار را به صورت مجازی یا حضوری انجام دهید. تنها به یک فضا برای آموزش‌های خود نیاز دارید که از بخشی از منزل خود هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. بخشی از یک آشپزخانه در خانه را به این کار اختصاص دهید و با گذشت زمان متوجه خواهید شد که سود خالص از این راه می‌تواند تا چه حد افزایش پیدا کند. بعد از آن می‌توانید یک فضا را به این کار اختصاص بدهید.

16

تعمیرات لوازم الکترونیکی

امروزه مردم بسیاری در سراسر جهان به لوازم و تجهیزات الکترونیکی وابسته هستند و مدت زمان زیادی را به صفحه‌های نمایش خیره می‌شوند. درواقع این اعتیاد جمعی به فناوری به معنای آن است که زمانی که آنها در این موضوع به مشکل برخورد کنند؛ نیازمند کمک خواهند بود. به همین دلیل هم تعمیرات و خدمات الکترونیکی می‌تواند به صورت ثابت یا سیار ارائه شود و محبوبیت بسیاری نیز دارد.

 این شغل درواقع در زمره شغل‌های پرمتقاضی است که به خصوص در دوره‌های تورمی که خرید این دسته از تجهیزات سخت‌تر می‌شود بسیار سودآور خواهد بود. شما همچنین اگر بتوانید خدمات خود را مستند کنید و یا آن که آنها را در حضور مشتری خودتان انجام دهید به موفقیت هم نزدیک‌تر خواهید شد زیرا مشتری به کیفیت کار شما پی خواهد برد. این کسب و کار را با یک سرمایه کم هم می‌توانید راه اندازی کنید و یک ایده تجاری – خدماتی سودآور است.
برای گذاشتن آگهی های خدمات خود و گرفتن مشتری می توانید از پلتفرم هایی نظیر دیوار ، آچاره ، .. استفاده نمایید .

17

تحلیل رقباو اهمیت آن


 تحلیل رقبا بر مبنای امتیازدهی و فاکتور سنجی

تحلیل مالی در راه اندازی کسب و کار

چطور یک بیزینس پلان خوب بنویسیم؟

ایده کسب و کار شما باید یک طرح کسب و کار رسمی داشته باشد تا جدی گرفته شود. ما می‌توانیم به شما در تدوین آن کمک کنیم .

مشاورین داده کاو تمامی منابع، مراحل و ویژگی‌های مورد نیاز شما را جهت تدوین یک طرح کسب و کار کامل و برجسته در این کتاب الکترونیک جمع آوری و منتشر کرده‌اند ، با دانلود رایگان و مطالعه این کتاب ایده خود را تجاری نمایید .

business plan book

پشتیبانی IT

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پر سود خانگی، پشتیبانی فنی است که از خانه نیز می‌توانید آن را انجام دهید. علی رغم آن که بسیاری از افراد تصورشان بر این است که از فناوری اطلاعات بسیاری دارند؛ اما حقیقت به گونه دیگری است و آنها مجبور هستند تا به پشتیبان‌های فنی تکیه کنند. در واقع بسیاری از افراد با این تصور اشتباه دستگاه‌ها و کامپیوترهای خود را در برابر هکرها و سرقت‌های اینترنتی آسیب پذیر می‌کنند و زمانی که با مشکلی روبرو می‌شوند از پشتیبانی تلفنی رایگان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات استفاده می‌کنند که عمدتا پشتیبانی خوبی نیستند یا آنکه مشکلات را کامل حل نمی‌کنند.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یکی از کسب و کارهای کوچک پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

18

فریلنسری

فریلنسر به معنای آزادکار است و به کسی گفته می‌شود که به یک شرکت یا کارفرمای خاصی تعهد ندارد و به همین دلیل هم می‌تواند با چند مجموعه مختلف به صورت آزاد کار کند. از جمله کارهای فریلنسری می‌توان به تولید محتوا، تایپ، ترجمه، طراحی و ساخت وب ‌سایت، کارهای گرافیکی (تهیه‌ پوستر و بنرهای تبلیغاتی)، ادیت یا تولید ویدیو، عکاسی (تبلیغاتی یا شخصی) و امور مختلف درسی و دانشگاهی برای دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد. این روزها وب سایت‌ها و مراکز مختلفی برای دریافت کارهای فریلنسری وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس مهارت و دانشی که در اختیار دارید پروژه‌های مختلف را از آنها دریافت کرده و انجام دهید.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یک تجارت پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

19

طراحی داخلی

با گذشت زمان ساختمان‌های تجاری و مسکونی بیشتری ساخته می‌شود و بسیاری از صاحبان آنها خواستار طراحی‌های جذاب و زیبایی هستند. شما با یاد گرفتن انواع روش‌های طراحی داخلی و کار با نرم افزارهای متنوعی طراحی داخلی و استفاده از خلاقیت خود در این زمینه می‌توانید به یک طراح داخلی مجرب با درآمد بالا تبدیل شوید.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یک تجارت پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

20

به شما در ترسیم نقشه راه و  تجاری سازی ایده تون کمک خواهیم کرد .

مشاوره راه اندازی کسب وکار داده کاو

خرید و فروش دامنه وب سایت

همه روزه تعداد زیادی از وب سایت با دامنه‌های خارجی یا داخلی در کشور ثبت می‌شود. به همین دلیل هم خرید و فروش دامنه‌هایی با نام مناسب امروزه تبدیل به یک تجارت پرسود شده است. برای انجام این کار لازم است که دامنه‌های داخلی یا خارجی متفاوتی را خریداری کنید و سپس آنها را برای فروش قرار دهید. برای این کار بهتر است که دامنه‌هایی را با نام برندهایی که دارای وب سایت نیستند خریداری و ثبت کنید تا بعدا بتوانید آنها را به صاحبان برندها بفروشید.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یک تجارت پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

21

نویسنده متون تبلیغاتی و کپی رایتینگ

فریلنسر به معنای آزادکار است و به کسی گفته می‌شود که به یک شرکت یا کارفرمای خاصی تعهد ندارد و به همین دلیل هم می‌تواند با چند مجموعه مختلف به صورت آزاد کار کند. از جمله کارهای فریلنسری می‌توان به تولید محتوا، تایپ، ترجمه، طراحی و ساخت وب ‌سایت، کارهای گرافیکی (تهیه‌ پوستر و بنرهای تبلیغاتی)، ادیت یا تولید ویدیو، عکاسی (تبلیغاتی یا شخصی) و امور مختلف درسی و دانشگاهی برای دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد. این روزها وب سایت‌ها و مراکز مختلفی برای دریافت کارهای فریلنسری وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس مهارت و دانشی که در اختیار دارید پروژه‌های مختلف را از آنها دریافت کرده و انجام دهید.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یک تجارت پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

22

پشتیبانی وردپرس

بسیاری از وب سایت‌ها در وردپرس میزبانی می‌شوند و بر این اساس هر مالک وب سایت به یک نفر پشتیبان نیاز دارد. بنابراین اگر به جزئیات این حرفه آشنایی دارید؛ فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد از آن وجود دارد. شما در این کار می‌توانید برای پیدا کردن باگ‌ها، حل کردن مشکلات مربوط به CSS، بارگذاری محتوا و غیره به شرکت‌ها و اشخاص مختلفی کمک کرده و از این راه هم درآمد خوبی داشته باشید. با توجه به این که هر روز تعداد وب سایت‌ها نیز در حال افزایش است تقاضا برای انجام این کار نیز افزایش یافته است.

اگر شما هم فردی هستید که کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و صبور هم هستید؛ می‌توانید به سراغ ارائه خدمات پشتیبانی فنی سیار بروید. این کار یک تجارت پر سود است و تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زمان، حمل و نقل و دانش شخصی است. این مدل از کسب و کار سود خالص است.

23

توسعه اپلیکیشن

یکی از بهترین و پرسودترین کسب و کارهای کوچک، توسعه اپلیکیشن‌های مختلف است. با توجه به این که امروزه اغلب شرکت‌ها به دنبال ساخت یک برنامه و اپ خاص و کاربردی برای خود هستند؛ این کار می‌تواند بسیار پرسود باشد. علاوه بر این با پیشرفت ابزارها و مقرون به صرفه شدن آنها، هزینه راه اندازی این کسب و کار هم کمتر شده است. شما با ساخت اپلیکیشن برای مشتریان خود می‌توانید یک درآمد غیرفعال برای خود داشته باشید یا آن که با یک استراتژی خوب برای درآمدزایی همان اپلیکیشن را تبدیل به یک منبع درآمد عالی برای خود کنید.

24

قیمت گذاری

جدیدترین استراتژی های قیمت گذاری برای محصولات و خدمات کسب و کار شما 

تدوین بیزینس پلن در زمان راه اندازی کسب و کار

عکاسی

عکاسی کردن یک از مواردی است که تقریبا تعداد زیادی از افراد از آن استقبال می‌کنند. امروزه همه حتی با استفاده از یک گوشی معمولی هم می‌توانند عکاسی کنند. بسیاری از کسب و کارها هم برای فضای مجازی خود نیازمند عکاس هستند. شما اگر یک دوربین حرفه‌ای و ابزارهای مناسب آن را هم در اختیار داشته باشید؛ می‌توانید عکاسی تصاویر استوک انجام دهید و آنها را در وب سایت‌های فروش قرار دهید. برای این کار نیاز است که  در پلتفرم‌هایی که امکان فروش عکس استوک را فراهم می‌کنند، نمونه تصاویر خود را بارگذاری کنید. یا آن که وب ‌سایت اختصاصی خود را داشته باشید و عکس‌ها را به صورت مستقیم به خود مشتری بفروشید.

25

صنایع دستی

اگر می‌خواهید به سراغ یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پر سود بروید؛ صنایع دستی گزینه دیگری است که می‌توانید از این راه درآمد خوبی داشته باشید. دستبندهای سنتی، گلیم و جاجیم، فرش‌های پشمی کوچک، سفال‌ها و انواع صنایع دستی دیگر از جمله مواردی هستند که طرفداران بسیاری دارند. شما می‌توانید محصولات تولیدی خود را به سراسر کشور ارسال کنید و از کشورهای دیگر هم مشتری پیدا کنید و به این صورت یک برند بین المللی داشته باشید.

26

تزیین غذا، سفره عقد و غیره

این مورد عمدتا یک کسب و کار زنانه است. بسیاری از افرادی که به برگزاری تولد و انواع جشن عقد، نامزدی و .. پر زرق و برق علاقه دارند؛ به این دسته از افراد نیاز خواهند داشت. اگر شما هم سلیقه خوبی در این زمینه دارید می‌توانید به سراغ کارهایی مانند میوه آرایی، تزئین غذا و شیرینی، گل آرایی و غیره بروید. این کار می‌تواند در صورت پیشرفت درآمد فوق العاده‌ای را برای شما به همراه داشته باشد.

وکار

کسب و کار پر بازده برای خودتان بسازید

کسب و کارهای آینده با کسب و کارهای سنتی متفاوت خواهند بود و شما می‌توانید برای خودتان یکی از کسب و کارهای کوچک پر سود را شروع کنید. تنوع این کسب و کارها بسیار زیاد است و از کسب و کارهای خدماتی تا فروش محصولات متنوع را دربرمی‌گیرد. پس اگر مهارتی دارید یا به حوزه خاصی علاقمند هستید با یک سرمایه اندک و انگیزه بیشتر از ایده‌های داده‌کاو استفاده کرده و شروع به کار کنید.در این راه می‌توانید از مشاوره‌های داده‌ کاو در تمام طول مسیر هم استفاده کنید.

خدمات مشاوره‌ی داده ‌کاو

با خدمات داده محور داده کاو ،
کسب و کارتون داده محور ،راه اندازی کنید
داده هاش جمع آوری کنید و
سریع و مطمئن رشدش بدید .

بازار هدف


محاسبه اندازه و ارزش بازار هدف

چارت سازمانی در راه راندازی کسب و کار
Untitled design

داشبورد پرسونای مشتری

پرسونای مشتری کسب وکار خودت برای فعالیت های مختلفی تدوین کن !
شاخص جدیییید
مهلا دهقان هستم ، مشاور ارشد شرکت داده کاو . دارای مدرک تحصیلی ارشد MBA دانشگاه اقتصاد تهران

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

داشبورد بیزینس پلن
با "داشبورد بیزینس پلن داده کاو " سوددهی ایده خود را محاسبه کنید
اگر به دنبال مدیریت داده محور هستید ، ما در هر قدم کنار شما هستیم

آخرین مقالات

موفق‌ترینِ حوزه‌ی کسب و کار خودتان باشید

داشبورد اکسل
برنامه ریزی کسب و کار

داده کاو با افتخار ابزار مدیریتی جدید خود را معرفی می نماید ، "داشبورد بیزینس پلن داده کاو " .
ما در داشبورد بیزینس پلن داده کاو به شما کمک می‌کنیم تا با محاسبات مالی دقیق ، شروعی استوارتر و بر مبنای واقعیت را برای کسب و کار خود رقم بزنید.